08632210499 / info@bizin.ir

نام استارت آپم رو از کجا بیارم ؟

بهمن ۱۳ ۱۳۹۴

نام استارت آپم رو از کجا بیارم ؟

انتخاب نام شرکت را باید جزء اساسی ترین گام ها برای شروع و توسعه ی کار دانست . نام شرکت در اولین قدم معرف حرفه و کار شماست. نام شرکت معرف شاخص برتری ، شخصیت شرکت  و …. هست . توجه به این نکته می تواند شرکت شما را پرتاب کند.

آیا تا حالا به این قضیه توجه کردید که چرا نام بهترین موتور جستجو گر google چرا برترین شبکه اجتماعی facebook یا اگر amazoom نام دیگه ای داشت چه اتفاقی براش میافتاد.

برای انتخاب بهترین نام باید چند ویژگی رو در نظر داشت. که عبارتند از :

  1. چگونه نمایش داده می شویم ؟
  2. از مشتریانمان مشورت بگیریم
  3. بهینه سازی را فراموش نکنیم
  4. آزمایش نام انتخابی

 

  1. چگونه نمایش داده می شویم ؟

برترین ها همیشه در زمان انتخاب نام کسب و کار خود به شخصیتی که نام آنها به مشتری می دهد فکر می کنند .

اگر کار شما در ارتباط با کودکان است باید از شخصیت های پر جنب و جوش ، رنگارنگ  و شاد استفاده بکنید.

اگر کار شما اداریست با ید دارای چارچوب ، جدی و اتوکشیده باشید.

این نکته را همیشه مورد نظر داشته باشید که نام شما همان چهره ایست که می خواهید از شما نمایش داده شود.

اما برای استارت آپ بهترین راه این است که بشینید ، همه اسم های مدنظرتون که در حرفتون در فکرتون می چرخه رو روی کاغذ بنویسید و از بینشون که به شخصیت کارتون نزدیک تره رو انتخاب کنید ، اینکار باعث میشه تا از اسم های بیهوده صرفنظر کنید.

 

۲٫ از مشتریانتان مشورت بگیرید

هیچ وقت برای نام کسب و کار خود از آشناییان و دوستان استفاده نکنید انها هیچ وقت به اندازه مشتریان شما نمی دانند که کار شما در چه رابطه ایست.

بهترین روش این است که مستقیم به سراغ مشتری بروید و کار خود را برای آنها توضیح دهیم و درنتهایت بپرسیم که چه نامی مناسب است. در اینکار آنها زوایایی را می بینند که ما نمی بینیم.

 

۳٫ بهینه سازی کنید.

 

بهینه سازی مهم است چون جستجوی نام شما در موتور های جستجو مهم است. پس باید حواستان باشد که نام کسب و کار شما متناسب با کار شما باشد.

البته شاید به این فکر بیافتید که از اسم های معروف استفاده باشید اینکار شاید در ابتدا جذاب به نظر برسد اما به مرور زمان اینکار باعث از دست دادن مشتریان شما می شود.

 

 

۴٫ نام انتخاب شده را آزمایش کنید

در آخر هم نام انتخاب شده ی خود را در معرض آزمایش قرار دهید می توانید آن را به مردم دهید یا در سایت هایی مانند Mechanical Turk آن را امتحان کنید. این سایت با استفاده از نظرات متخصصان برندینگ نام انتخاب شده ی شما را مورد بررسی قرار می دهند.

 

۵٫موارد دیگر

  1. از لغات سخت استفاده نکنید
  2. سعی کنید ترکیبی از یک فعلی که در سرویس شما استفاده می شود باشد.
  3. سعی کنید که نام انتخاب شده شما معنای زیبایی داشته باشد.
  4. اگر کار شما جهانیست سعی کنید معنای آن در تمام زبان ها زیبا باشد.

 

 

بیزین

 

 

564 total views, 2 views today

پاسخ بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.