08632210499 / info@bizin.ir

برای توسعه کار از کدام شبکه اجتماعی استفاده کنیم؟

شبکه های اجتماعی
بهمن ۱۰ ۱۳۹۴

برای توسعه کار از کدام شبکه اجتماعی استفاده کنیم؟

اینروزها اکثر مردم ترجیح می دهند از طریق دنیای مجازی با هم در ارتباط باشند تا در دنیا ی واقعی بصورتی که زمان های زادی از وقت افراد که در اینترنت قرار دارند به شبکه های اجتماعی اختصاص پیدا می کند . سالها اخیر نیز شاهد ایجاد شبکه های مجازی بومی و وطنی نیز هستیم که از تقاضای جامعه بر می آید.

اما شبکه های مجازی چه ویژگی هایی دارند که مردم ترجیح می دهند به آنها بپردازند ، بعضی از آنها را در زیر مرور می کنیم :

  1. شبکه سازی
  2. بالاگذاری عکس وفیلم
  3. عضویت در گروه ها
  4. نوشتن یادداشت
  5. خواندن و به اشتراک گذاری مطالب مختلف

آماری که در زیر به آن اشاره می شود تعداد کاربران این شبکه ها هستند هر چند لزوما کاربران فعال نیستند :

 

 

social-Users

در آمارهایی که در بالا می بینیم به وضوح می شود این نکته را دید که کاربرانی که از شبکه های داخلی استفاده میکنند از شبکه های خارجی بسیار کمتر است . برای این اتفاق چند دلیل می توان ذکر کرد از جمله امنیت و امکاناتی که در دسترس کاربران قرار می گیرد.

در ادامه به توضیحاتی در مورد چند شبکه ی اجتماعی وطنی اطلاعاتی را مرور می کنیم.

 

شبکه اجتماعی فیسنما

 این شبکه را می توان کپی برابر اصلی از فیسبوک دانست که در سال ۱۳۹۰ ایجاد شد.

مقایسه فیسبوک و فیس نما

 شبکه اجتماعی

فیس نما

فیسبوک

مدت  زمان فعالیت

۴ سال

 سال۱۱

تعداد کاربر

۱,۰۰۱,۶۷۹

۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰

پست های آپلود شده

۱۶۳,۳۸۱,۲۷۲  در کل

۲۹۳،۰۰۰ در هر دقیقه

نظرهای ارسالی

۸۳,۸۰۷,۳۰۳  در کل

۵۱۰ در هر دقیقه

 

 

شبکه اجتماعی کلوب

شاید فکرش را هم نکنید که قبل از اینکه فیس بوک در ایران طرفدار پیدا کند این شبکه تاسیس شد و کاربرانی را  به خود جلب کرد . تعداد کاربران فعلی این شرکت ۲/۶۰۰/۰۰۰نفر است که روزانه ۲۴۰/۰۰۰ بازدید را دارد و می توان گفت ۸% مردم کشور در آن عضو هستند.

مدیریت این شرکت را محمد جواد شکوری مقدم و تیم ” توسعه تجارت الکترونیک صبا ” بر عهده دارند.

 

 

آپارات

این شبکه را می توان نمونه ایرانی یوتیوب دانست که درسال ۸۹ تاسیس شد که کاربران می توانند در آن ویدئو به اشتراک بگذارند ، ببینند و برای آنها نظر بگذارند. این سرویس تا به حال ۵۰۰/۰۰۰ کاربر را به خود جذب کرده است .نشریه اکونومیست ارزش این شرکت را بالغ بر ۳۰ میلیون دلار اعلام کرد که به عنوان دومین شرکت اینترنتی از نظر سرمایه محسوب می شود.

روزانه ۴میلیون ویدئو در این سرویس به اشتراک گذاشته می شود و ماهیانه ۱۴ میلیون بازدید دارد ، بصورت میانگین ۱۰ گیگابایت بر ثانیه پهنای باند دارد و در حال حاضر ۱۲% ترافیک آپارات از خارج کشور است که نشان می دهد برای هموطنان خارج کشورمان نیز جذابیت داشته است. در حال حاضر ۱۶/۰۰۰/۰۰۰ دقیقه ویدئو در آپارات وجود دارد که دو دسته سرگرمی و ورزشی جزء پرطرفدارترین اقسام این سایت است و این را هم تذکر بدهیم که ۳۰% بازدید این سایت از طریق نرم افزار های گوشی همراه است و اینکه میانگین حضور در آپارات ۱۵ دقیقه است .

 

مقایسه آپارات و یوتویوب در یک نگاه

شبکه اجتماعی
آپارات
یوتویوب
مدت فعالیت
 سال۵
 سال۱۰
تعداد کاربر
۵۰۰،۰۰۰
۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰
تعداد بازدید ویدیو در یک روز
۴،۰۰۰،۰۰۰
بیش از ۲،۰۰۰۰،۰۰۰،۰۰

 

این ها را همه گفتیم تا به این نکته برسیم که شبکه های اجتماعی جایگاه بسیار خوبی برای تبلیغ کسب و کار هایمان است اما این را هم باید در نظر بگیریم که به چه دلیل و به چه شیوه ای می خواهیم از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم .

حالا شما ترجیح می دهید از کدام یک از شبکه های اتماعی اسفاده بکنید .؟

 

 

بیزین

699 total views, 2 views today

پاسخ بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.